Oficiální web Nemocnice Šumperk poskytující komplexní zdravotní péči.

Postup při podání stížnosti

Vedení Nemocnice Šumperk klade velký důraz na spokojenost pacientů. Budeme rádi, pokud nám vyjádříte své poděkování, nebo naopak připomínky k poskytnuté péči, které jsou pro nás podnětem ke stálému zlepšování kvality poskytovaných služeb.

Aby bylo možno důsledně stížnost prošetřit a seznámit stěžovatele se závěry šetření, měla by obsahovat tyto náležitosti

  • jméno a příjmení stěžovatele (pacienta, zákonného zástupce, osoby blízké, v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, osoby zmocněné pacientem)
  • podstatné okolnosti, které se staly podnětem ke stížnosti, včetně uvedení pracoviště, případně jména zaměstnance, proti kterému je stížnost směrována)
  • adresu stěžovatele, případně jiný kontakt – telefon, e-mail
  • vlastnoruční nebo elektronický podpis stěžovatele

Písemné podání stížnosti

Písemně lze stížnost zaslat  na adresu: Nemocnice Šumperk a.s., sekretariát, Nerudova 640/41, PSČ 787 01 Šumperk, nebo na e-mail: info@nemocnicesumperk.cz.

Postup při vyřizování stížnosti

Nemocnice Šumperk a.s. prošetřuje všechny podané stížnosti, pokud obsahují jméno a příjmení stěžovatele, doručovací adresu, případně jiný kontakt na stěžovatele. Anonymní stížnosti se stávají pouze podnětem k případnému zlepšení kvality poskytované péče a prošetřovány budou jen pokud obsahují údaje o nezákonné činnosti.

Každá písemná stížnost je zaregistrována na sekretariátě společnosti a stěžovateli je vždy zasláno potvrzení o jejím přijetí. Lhůta k vyřízení stížnost je stanovena do 30 dnů od jejího doručení. Tato lhůta může být z důvodu náročnosti prošetřování prodloužena o dalších 30 dnů. V případě, že stížnost nepřísluší Nemocnici Šumperk a.s., bude o této skutečnosti stěžovatel informován a stížnost bude postoupena věcně příslušnému subjektu.

Veškeré písemné stížnosti jsou předávány vedení nemocnice, které posoudí jejich obsah, závažnost a stížnost prošetří ve spolupráci s vedoucími zaměstnanci konkrétního oddělení.

O vyřízení stížnosti bude stěžovateli podána písemná zpráva nebo bude stěžovateli navrženo ústní projednání stížnosti. Stěžovatel bude seznámen se způsobem prošetření stížnosti, zjištěnými skutečnosti a závěry šetření stížnosti, případně přijatými nápravnými opatřeními.

Pokud nebude stěžovatel souhlasit s vyřízením stížnosti, může podat stížnost správnímu orgánu, který udělil Nemocnici Šumperk a.s. oprávnění k poskytování zdravotních služeb, a to Krajskému úřadu Olomouckého kraje, odboru zdravotnictví, budova Regionálnhoí centra Olomouc, ul. Jeremenkova 40b, Olomouc, PSČ 779 11.

Své náměty a připomínky nám můžete sdělit

Záleží nám na Vaší spokojenosti a důvěře a z toho důvodu jsme nakloněni všem Vašim podnětům, připomínkám, námitkám, ať už kladným, či záporným. V případě, že nejste spokojeni s nemocniční nebo ambulantní péčí, proberte svoje námitky s ošetřujícím lékařem, v případě nespokojenosti s ošetřovatelskou péčí pak s vrchní nebo vedoucí sestrou oddělení. Lze také oslovit přímo vedení nemocnice, které s Vámi Váš problém projedná.

Příčinou problému může být totiž mnohdy pouze nedorozumění, nebo nedostatečné vysvětlení, a proto kontaktujte co nejdříve:

  • osobně primáře oddělení (vedoucího pracoviště, vedoucí sestry), kterého se podnět týká
  • osobně vedení nemocnice (v případě nepřítomnosti jeho zástupce), nejlépe po předchozí telefonické domluvě na sekretariátě nemocnice, tel.: 583 335 001
  • telefonicky sekretariát nemocnice, tel.: 583 335 004

Ve všedních dnech mimo pracovní dobu, o sobotách, nedělích a svátcích je možné se vždy obrátit na vedoucího směny na příslušném pracovišti.