Média

Zpět

Pacienti Nemocnice Šumperk si mohou nově objednat sanitku na speciální bezplatné lince

Telefonní linka je bezplatná a funguje čtyřiadvacet hodin denně. Číslo nově zřízené bezplatné telefonní linky je 800 100 661.

Nemocnice Šumperk zřídila pro své pacienty novou speciální telefonní linku, na které si mohou objednat zdravotnickou dopravu na vyšetření nebo plánovanou hospitalizaci. Telefonní linka je bezplatná a funguje čtyřiadvacet hodin denně. Číslo nově zřízené bezplatné telefonní linky je 800 100 661.

Zelenou linku jsme zřídili z důvodu dalšího zkvalitnění našich služeb. Kromě objednání dopravy jsme schopni na lince pacientům zodpovědět i všechny případné dotazy, které je ohledně přepravy budou zajímat,“ říká vedoucí dopravní zdravotní služby Miroslav Šamšula.

Nová linka už je plně v provozu. V případě, že si tedy budou chtít na vyšetření do Nemocnice Šumperk pacienti objednat zdravotnickou dopravu, mohou na bezplatné číslo kdykoliv zavolat. „Abychom mohli v pořádku provést transport pacienta, budeme potřebovat znát jeho jméno a přesnou adresu odkud a kam se má převoz uskutečnit, včetně času vyšetření. Dále je pro nás důležitá informace, zda bude pacient přepravován vsedě nebo vleže, zda bude mít doprovod a jméno lékaře, který vystavil příkaz k transportu,“ vysvětluje vedoucí dopravy, jaké údaje by si měli pacienti před vytočením speciální linky připravit.

Transport sanitním vozidlem do Nemocnice Šumperk si mohou objednat všichni pacienti, kteří se například nemají kvůli svému zdravotnímu stavu do nemocnice jak dostat. V případě, že má pacient příkaz ke zdravotnímu transportu, hradí dopravu sanitkou plně zdravotní pojišťovna. Sanitní vůz si však může objednat i ten pacient, který příkaz nemá, protože nepodléhá indikaci. V tomto případě si dopravu hradí sám, služba je pak zpoplatněna částkou 21 korun za kilometr.